Georg Fridrich Haas
& Mollena Williams-Haas

Tři vztahy. Teprve po nich přichází ten osvobozující.
A s ním také intenzivní změna v hudbě, kterou sám autor označuje za kvantifikovatelnou a nevyjádřitelnou zároveň.

Když rakouský skladatel Georg Friedrich Haas mluví o některých romantických skladatelích, říká: „To, co vnímáte, není skutečnost, že toužili po mužích, ale smutek z nemožnosti uskutečnit lásku. Myslím, že to bylo součástí mé hudby. Ten základní pesimismus…“

Setkání s americkou černošskou umělkyní a aktivní osobností BDSM komunity Mollenou Williams bylo právě tím, co přineslo do Haasova života změnu. Tím, co přineslo osvobozující možnost kompoziční tvorby nezatížené sebepotlačováním. „Možná je teď snazší dělat, co chci, protože mě netrápí nenaplněné touhy,“ říká Haas.

Není zcela běžné, aby byl vztah dvou lidí založený na napětí mezi dominancí a submisivitou, natolik veřejně akcentovaný. Závoj tabu ale zvedá sám Haas. Právě proto, že svůj intimní život dává do přímé spojitosti se svojí hudební tvorbou. „Nejde o rákosku,“ říká Haas „Jde o to, že potřebuji někoho, kdo je se mnou, když pracuji.“