Kandace Springs Kandace Springs Kandace Springs
Prázdnota plašivá
zpět na program

Kandace Springs

Kandace Springs (*1989) je sice rodačkou z amerického Nashvillu ve státu Tennessee, ale jejím oborem není hudba typická pro hlavní město country music. Třicetiletá zpívající pianistka má žánrově a stylově blízko k jazzu a soulu.

Datum konání

Pondělí, 11. 5. 2020 od 20.00
Předpokládaný konec koncertu 21.55

Místo konání

Divadlo Archa

Cena

600 - 900 Vstupenky vyprodány

Budou-li vstupenky opět v prodeji, informujeme Vás.

Interpreti

  • Kandace Springs - zpěv
  • Taylor Moore - bicí nástroje
  • Aneesa Strings - kontrabas

Neuvěřitelným hudebním talentem překvapila své nejbližší už v útlém věku. Když její otec přivezl domů staré zaprášené pianino od přítele, jenž se stěhoval do menšího domu, zjistil, že má doma zázračné dítě. Jeho malá dcerka na něm začala okamžitě podle sluchu vyťukávat melodii Beethovenovy Měsíční sonáty, kterou slýchala jako hudební kulisu jedné reklamy. Na otcovu otázku, jestli se chce učit hrát na klavír, nadšeně přikývla. Na první hodině ještě neznala noty, ale opět podle sluchu bezchybně zopakovala písničku, kterou jí učitel přehrál. Na druhé hodině se dověděla, jak vypadají suspendované akordy a swing a na svou otázku „Co to je?“ dostala odpověď, že jazz. Hudební obzory jí dále rozšířil otec, který ji začal zásobovat deskami se jmény jako Norah Jones, Diana Krall, Oscar Peterson, Bill Evans nebo George Shearing, ale především Nina Simone. Když si otcův kamarád vzal pianino zpět, koupila jí maminka elektrický nástroj, na který dcerka zase jen podle sluchu hrála Chopinovy a Lisztovy skladby. Ve čtrnácti si koupila první noty a za necelý měsíc zvládla Chopinovu skladbu Fantaisie-Impromptu.

V té době si přivydělávala v nashvillském hotelu Renaissance parkováním aut pro country hvězdy a začala také zpívat. Její nahrávky poslal otec producentům Evanu Rogersovi a Carlu Sturkenovi, v jejichž péči byly hvězdy jako Rihanna nebo Christina Aguilera, a ti pro Kandace naplánovali kariéru hvězdy r&b a pop music. O talentovanou dívku ale projevil zájem také tehdejší ředitel Verve Music Group David Foster, stejně jako slavný producent L.A. Reid a úspěch na populárním trhu jí slibovala firma Epic Records. Všechny nabídky ale Kandace s díky odmítla, když jí prezident Don Was slíbil, že firma Blue Note podpoří rozvoj jazzových stránek její osobnosti. Výsledkem byla podepsaná smlouva a první EP nazvané prostě Kandace Springs (2014). O dva roky později vyšlo v plnohodnotné délce album Soul Eyes, které nastartovalo její raketový vzestup a přineslo řadu pozvánek na koncerty a festivaly do míst na celém světě. Na gramofonový debut navázala loni titulem Indigo, na kterém představila soulovější tvář poznamenanou vlivy vzorů jako Ella Fitzgerald, Roberta Flack, Luther Vandross, Eva Cassidy. Slyšíme v něm ovšem i názvuky na hudbu Fryderyka Chopina. Jejím největším idolem ale zůstává Nina Simone, které se prý podobá šíří repertoáru s písničkami Beatles, klasikou, jazzovými tématy apod.

Když si Kandace prohlíží emoční a umělecký terén, jaký na Indigu vytvořila, doprovází to spokojeným komentářem: „Jednoduše rostu. Jak jde čas, je to naprosto přirozené. Pokaždé, když se mne zmocní pocit ‚Páni, to je těžké‘, musím se napomenout. Protože právě to jsem přece chtěla dělat. Každý nemá příležitost jezdit po světě a dělat podobné věci.“

Kandace Springs představí na tomto koncertu Pražského jara dámské trio, ve kterém bude její partnerkou kalifornská kontrabasistka Aneesa Strings a za bicí soupravu zasedne absolventka University of Illinois Taylor Moore.