Pražské jaro jako Superbrands

Mezi značkami, které byly vybrány do ročenky Superbrands, má Pražské jaro výjimečnou pozici v tom, že se samo o sobě podílí na propagaci kultury – je jejím příjemcem, zprostředkovatelem a skrze své působení vlastně i donátorem. Velkým úkolem Pražského jara je udržet široce rozevřenou cenovou politiku a nabízet jedinečnou uměleckou kvalitu za ceny reflektující široké spektrum různě ekonomicky silných vrstev. Každoroční dotace Pražského jara týkající se čistě samotné realizace festivalu (honoráře, cestovné a ubytování umělců, pronájmy sálů, logistika) se tak po odečtení příjmů ze vstupného pohybuje v řádech desítek miliónů korun.

Open-air koncerty

Tradiční součástí festivalu jsou open air koncerty se vstupem zdarma. Již tradičně festival spolupracuje s RunCzechem, pořadatelem velkého Pražského maratonu, kdy je v rámci celovíkendového programu zařazen také koncert Pražského jara. Velkému diváckému ohlasu se těší také přenos zahajovacího koncertu na Kampu. Ten loni navštívilo přes 1500 lidí.

Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro

Pražské jaro je od roku 1947 pořadatelem Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro, jež pro mnohé umělce znamená start jejich úspěšné profesionální kariéry. Kupříkladu v roce 2014 se do prvního výběrového kola přihlásilo rekordních 295 kandidátů ze 40 zemí světa.

Loňskými vítězkami soutěže se staly houslistka Olga Šroubková a cembalistka Anastasia Antonova.