Adventní koncert Pražského jara nadchl nejen diváky, ale i kritiky. Podívejte se na fotografie, viodea i výběr z recenzí
Zavzpomínejte s námi prostřednictvím videí (Facebook, Instagram, YouTube) a fotografií Michala Fanty na Adventní koncert Pražského jara 4. prosince ve Španělském sále Pražského hradu. Za úžasnou podporu umělcům i týmu Pražského jara děkujeme jak divákům v sále, tak všem fanouškům na sociálních sítích ❤️.
operaplus.cz, Ivan Žáček
Jedno z nejlepších provedení tohoto díla [Dvojkoncertu pro housle a violoncello] za poslední jednu dvě dekády, zcela souměřitelné i s těmi nejlepšími studiovými snímky. […] Dramaticky sevřené provedení jako by se nesnášelo z repetováním expozice, ale dirigent nás dokázal přesvědčit o tom, že v jeho koncepci má repetice jasný smysl, proč tu krásu tesanou do mramoru vyslechnout dvakrát po sobě. […] Jako by nám tato velkolepá Symfonie chtěla sdělit, při vědomí vší nezměrné bídy a temnoty našeho divného světa současnosti, nakonec své přece jen útěšné holanovské: „… Ale je hudba.“ Celá recenze
seznamzpravy.cz, Vojtěch Frank
Oceňovaný Chamber Orchestra of Europe s dirigentem Yannickem Nézetem-Séguinem a sólisty ukázali, jak se dělá Brahms. […] Obdivuhodně vysoká interpretační úroveň všech hráčů byla hned evidentní, smyčce zněly šťavnatě a dirigent je vedl s výraznou, ale elegantní agogikou. […] Oba sólisté hráli se zaujetím, v neustálém kontaktu mezi sebou i s dirigentem, jehož gesta vnímali a zapojovali do hry. V krajních větách vynikala radostná muzikálnost houslistky a cellisty, prostřední část laděná à la Robert Schumann se nesla v duchu vkusné zdrženlivosti. […] Byl požitek sledovat, jak dýchají s dirigentem, a všímat si jeho gest, prostých technicismu, zato plných plastické představy monumentálního zvukového dramatu. […] Orchestr takto špičkový výkon podává standardně, ve Španělském sále přesto převládl dojem, že jsme byli svědky něčeho mimořádného. Pokud šlo o začátek nové tradice, Pražské jaro vykročilo skvěle. Celá recenze
novinky.cz, Richard Hruban
[…] Sólisté předvedli nádherný, intimní i dramatický dialog s krásnými melodickými tématy, ale i nebývale virtuózním finálním rondem […] Séguin zde předvedl své velkolepé dirigentské umění vystavět transparentně energická a rytmicky precizně vedená témata v první a radostně triumfální části finální s nádherným hymnickým motivem, tak i do hloubi prožitý dialog nástrojů v druhé větě a snivé i neklidné části třetí. To vše v krásně vyklenuté dynamice a zaoblených zvukových hranách se strhujícím výsledným výrazem. Celá recenze
iDnes.cz, Věra Drápelová
Po pauze pak zazněla Brahmsova Symfonie č. 1, známá hlavně díky reminiscencím na slavnou melodii z Beethovenovy Deváté symfonie. Nézet-Séguin, možná i díky své praxi operního dirigenta, vyhmátl vše jímavé, melodické a dramatické, co se v díle dá najít. Riziko, že to bude jen na vnější zvukový efekt, se naštěstí nenaplnilo, také díky menšímu obsazení, skvělým výkonům členů orchestru v sólových pasážích a vůbec perfektnímu a ukázněnému muzicírování tělesa. Celá recenze