Zpět na program

Ladislav Bilan Jr.
& HAMU Percussion Ensemble

Program

  • Casey Cangelosi: Meditation
  • Chin-Cheng Lin: Flying
  • Jesse Monkman: Rite of Passage
  • Ludwig Albert: Moods for 8 mallets
  • Ivan Trevino: Crossroads
  • Ladislav Bilan Jr: Intro
  • Per Andreasson: Tin Play
  • Keiko Abe: Variations on Dowland's Lachrimae Pavane
  • Astor Piazzolla: Verano Porteño

Interpreti

  • Ladislav Bilan Jr. - bicí nástroje
  • Štěpán Hon - bicí nástroje
  • Matěj Diviš - bicí nástroje
  • Antonín Procházka - bicí nástroje

Partner koncertu

350 - 500
23 5 2022
Pondělí 20.00
Předpokládaný konec 21.20

Ladislav Bilan Jr. (*1994) se narodil do muzikantské rodiny. „Již ve třech letech jsem začal hrát na bicí nástroje, a to ze začátku napodobováním svého otce, který je prvním tympanistou Moravské filharmonie Olomouc,“ vzpomíná na své dětství Bilan. Později pod vedením svého otce absolvoval konzervatoř v Olomouci. Ve věku třinácti let úspěšně prošel konkurzem do Moravské filharmonie Olomouc a stal se tak v roce 2009 jejím historicky nejmladším členem. V roce 2014 byl vybrán Jiřím Bělohlávkem, aby na open air koncertu na Hradčanském náměstí v rámci projektu Zahraj si s Českou filharmonií přednesl Koncert pro marimbu a orchestr č. 1 od Neye Rosaura. V náročném konkurzu tehdy uspěl v konkurenci dalších 120 mladých talentů, z nichž bylo vybráno šest. Působil v Orchestrální akademii České filharmonie. „Díky tomu jsem měl možnost s orchestrem vystoupit kupříkladu v newyorské Carnegie Hall nebo vídeňském Musikvereinu, hrál jsem také na mimořádném koncertě se sirem Simonem Rattlem a Magdalenou Koženou, která zpívala Lidové písně Luciana Beria,“ shrnuje své zkušenosti Bilan. V roce 2020 úspěšně zakončil magisterský program na pražské HAMU a byl přijat k doktorskému studiu na téže škole. V současné době dokončuje studium s belgickým hráčem na marimbu Ludwigem Albertem. Vystoupil v rámci alternativního programu Pražského jara 2020 na koncertě streamovaném z Lichtenštejnského paláce.

Ladislav Bilan (1)

Celé spektrum bicích nástrojů

„Svůj recitál zahájím tak, jako to mám ve zvyku, tedy sólovou skladbou pro malý bubínek, konkrétně skladbou s názvem Meditation No. 1, která je v mnoha aspektech odlišná od ostatních kusů z programu,“ říká Bilan o úvodu koncertu. Hráč během provedení díla dociluje širokého spektra nejrůznějších ornamentů za použití hry prsty na blánu bubnu v kombinaci s paličkami.

Dalším číslem programu bude Flying taiwanského marimbisty Chin Cheng Lina. „Skladbu dokončil v roce 2005 a hned o dva roky později byla zařazena na seznam skladeb možných pro výběr v rámci belgické marimbové soutěže Universal Marimba Competition 2007,“ prozrazuje mladý hudebník.

Poslechněte si Variations on Dowland’s Lachrimae Pavane skladatele Keika Abe