PhilHarmonia Octet Prague PhilHarmonia Octet Prague PhilHarmonia Octet Prague
Rohlilie_detail_1
Kornetka_detail_1
zpět na program

PhilHarmonia Octet Prague

Datum konání

Sobota, 25. 5. 2019 od 20.00
Předpokládaný konec koncertu 21.40

Cena

150 - 500 Vstupenky vyprodány

Program

  • Wolfgang Amadeus Mozart: Serenáda č. 11 Es dur KV 375
  • Gideon Klein: Divertimento
  • Isang Yun: Oktet
  • Antonín Dvořák: Serenáda pro dechové nástroje, violoncello a kontrabas d moll op. 44

Interpreti

  • PhilHarmonia Octet Prague
  • Vilém Veverka - hoboj
  • Monika Boušková - hoboj
  • Karel Dohnal - klarinet
  • Irvin Venyš - klarinet
  • Ondřej Vrabec – lesní roh
  • Přemysl Vojta - lesní roh
  • Hana Šuková - lesní roh
  • Václav Vonášek - fagot
  • Martin Petrák - fagot
  • Jiří Bárta - violoncello
  • Petr Ries - kontrabas
Grenadilla_detail_1
Hlasivka_detail_2

Název souboru je postaven na zajímavé slovní hříčce, která jej umožňuje interpretovat dvojím způsobem: původním významem slova „filharmonie“ – tedy záliba v souzvuku, a pojmem „harmonie“, který byl používaný pro tento druh souborů od doby klasicismu. Ovšem i on v širším kontextu vyjadřuje soulad, vyváženost, ladnost, souznění. Tedy všechny vlastnosti důležité pro to, aby ansámbl složený ze špičkových sólistů vystupoval v dokonalém souznění.

U zrodu PhilHarmonia Octetu Prague v roce 2007 stáli Vilém Veverka a Václav Vonášek. Jejich záměrem bylo vytvořit formaci nejlepších českých hráčů jedné generace, respektive konfrontovat domácí hudebně interpretační tradici s moderními evropskými styly a trendy. Ostatně, úsilí propojovat domácí uměleckou scénu se zahraniční a přinášet její objektivizaci je vlastní i Pražskému jaru.

„Pakliže jsme při založení souboru měli nějaké konkrétní cíle, tak je náš festivalový koncert skutečným naplněním našich představ,“ říká hobojista Vilém Veverka. „Vážíme si toho, že nám byla svěřena úloha postavit celovečerní koncert na půdorysu referenčního repertoáru čistě pro dechové nástroje. Máme ambici představit jedinečnou a unikátní dramaturgii. Právě to by měl být pro posluchače v prostoru Pražské křižovatky absolutní zážitek z hudby. Ostatně se domníváme, že interpret slouží především svému publiku,“ uzavírá.