Na křídlech tance
20/05/21 20:00 Obecní dům – Smetanova síň
Zpět na program

Na křídlech tance

Plánované setkání s umělci před koncertem se neuskuteční.

Program

  • George Enescu: Rumunská rapsodie č. 1 A dur op. 11
  • Camille Saint-Saëns: Introdukce a Rondo capriccioso op. 28
  • Igor Stravinskij: Pták Ohnivák, suita z baletu (verze 1945)

Interpreti

  • Symfonický orchestr hl.m. Prahy FOK
  • Ion Marin - dirigent
  • Dalibor Karvay - housle

Partner koncertu

Cena

600 - 1200

Datum konání

20 / 05 / 2021
Čtvrtek 20.00
Ion Marin © Stas Levshin (2)

Ion Marin

Doprovázet jej bude Symfonický orchestr hl. města Prahy FOK pod taktovkou Iona Marina, umělce patřícího k několika málo současným dirigentům, jimž se podařilo dostat se na absolutní vrchol jak v oblasti operní, tak symfonické hudby. Pravidelný host Metropolitní opery v New Yorku, italské La Scaly či Bavorské státní opery zároveň pravidelně koncertuje s předními evropskými tělesy, jako je Berlínská filharmonie, Petrohradská filharmonie, Gewandhausorchester Leipzig, London Symphony Orchestra či Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia. Od sezóny 2014/2015 je stálým hostujícím dirigentem Hamburských symfoniků, rezidenčního orchestru ikonické Elbphilharmonie.

Mezi umělce, s nimiž se v minulosti setkal na pódiu, patří třeba Maxim Vengerov, Gidon Kremer, Hélène Grimaud či Martha Argerich, s níž například v roce 2007 uvedl v sále Berlínské filharmonie Klavírní koncert G dur Maurice Ravela. Berliner Morgenpost tehdy napsal: „Nikdo si to nenechal ujít. V jejím podání dílo získalo podobu hudebního pomníku intimního charakteru: nezapomenutelné. Ion Marin stál po jejím boku na pódiu Berlínských filharmoniků přesvědčivě a s pochopením.“

Dramaturgie večera má ale i další rozměr, jak prozrazuje sám Ion Marin. „Má inspiraci v jednom z důležitých prvků české hudební tradice – zpracovávání folklorních prvků,“ uvádí. „Od bohatství Lalových témat, která později inspirovala Čajkovského k napsání jeho Houslového koncertu, k Enescově inovativnímu zpracování městského folkloru v mistrovském symfonickém díle. Původní verze Stravinského Ptáka Ohniváka zase odvážně čerpá z harmonického i rytmického bohatství ruské lidové hudby,“ vysvětluje. „Jako obvykle, výběr děl spojuje hudební hledání s emocionálním bohatstvím, které jako umělci chceme sdílet s publikem. Spolu s Rayem Chenem se na tuto hudební cestu moc těšíme,“ uzavírá Marin.