Jak se hraje na theremin, jeden z prvních elektronických nástrojů? A co se stane, když hudební skladatelé rozeberou klavír na jednotlivé součástky, ozvučí je citlivými mikrofony a jejich zvuk zpracují na svém notebooku? To se dozvíte na Hudebním soirée s Pražským jarem věnovaném elektronické hudbě, její bohaté historii i žhavé přítomnosti. Jeho hosty budou skladatelé Michal Rataj a Jan Trojan, kteří na objednávku Pražského jara připravují speciální projekt Pianofonia, ušitý na míru prostorám Národnímu technickému Muzeu. Společně s nimi nahlédneme
do procesu vzniku skladby a prozkoumáme současné technologie, které
k ozvučování jednotlivých dílů klavíru využívají.
Po hudebně-diskuzním večeru bude následovat koncert Mazoch&Libánský.
Skladatele a pianistu žijícího v Praze, Petra Mazocha a experimentátora Jiřího Libánského spojil klavír jako nástroj, smysl pro fantazii a touha nechat hudbu svobodně promlouvat. Mezi zdmi pražských bytů testují hranice hudebních žánrů a také vlastní spolupráce. Petr Mazoch je známý spíše svou introspektivní elektroakustickou sólovou tvorbou a Jiří mimo jiné spoluprací s řadou českých alternativních projektů (Aid Kid, Děti mezi reprákama, Bratři Orffové, Floex). Společný improvizační projekt Mazoch & Libánský vás zavede do zvukových krajin, kde se na pozadí ambientních a rytmických vzorců mísí radost, drama i melancholie.