Nová vizuální prezentace
Pražské jaro představilo nový vizuální styl, jehož autorem je grafické studio Formata. Je výletem do zázračného světa hudebního názvosloví. Pianissimo, allegro, triste, maestoso a další pojmy ožívají na plakátech a evokují jedinečnou atmosféru hudebního zážitku, kterou může zažít každý návštěvník festivalu.
Rozmanitost jednotlivých nálad dobře ilustruje pestrou dramaturgii festivalu a škálu emocí, které lze v hudbě prožít. Divákovi je hravým způsobem předestřeno, jaký barevný zážitek si na festivalu prožije a zároveň nechává prostor pro imaginaci a přemýšlení o možných významových vrstvách. Nabourává stereotypní vnímání klasické hudby. Jasné vizuální sdělení podpořené mezinárodní hudební terminologií dobře cílí na návštěvníky festivalu a je srozumitelné bez ohledu na národnost.
Studio Formata bylo založeno v roce 1997. Za více než dvacet let působení zpracovalo tisíce zakázek pro významné tuzemské i zahraniční klienty. Na vizuální podobě Pražského jara se podílel tým ve složení Petr Huml, Václav Machurka, Martin Hanyš, Jana Vinklerová, Miroslav Klíma.