Zpět na program

FAUST & TAMESTIT

Program

  • Monsieur de Sainte-Colombe le père: Concert à deux violes esgales „Le Retour“
  • Wolfgang Amadeus Mozart: Duo pro housle a violu G dur KV 423
  • György Kurtág: Szigoruan magánlevél a 80 évesnek z cyklu Znamení, hry a zprávy
  • György Kurtág: Ligatura Y z cyklu Znamení, hry a zprávy
  • Bohuslav Martinů: Tři madrigaly pro housle a violu (Duo č. 1) H 313
  • Monsieur de Sainte-Colombe le père: Concert à deux violes esgales „Le Tendre“
  • György Kurtág: Vie silencieuse – Franz Emlékére z cyklu Znamení, hry a zprávy
  • György Kurtág: ... eine Blume für Tabea ... z cyklu Znamení, hry a zprávy
  • Monsieur de Sainte-Colombe le père: Concert à deux violes esgales „Tombeau Les Regrets“
  • Wolfgang Amadeus Mozart: Duo pro housle a violu B dur KV 424

Interpreti

  • Antoine Tamestit - viola (rezidenční umělec festivalu)
  • Isabelle Faust - housle
300 - 900
21 5 2023
Neděle 20.00
Rozkvět Pražského jara

Rezidenční umělec festivalu Antoine Tamestit

Rezidenční umělec Pražského jara Antoine Tamestit při svém závěrečném vystoupení spojí síly s německou houslistkou Isabelle Faust. „Mám velikou radost, že s Isabelle mohu pravidelně spolupracovat. Během mnoha společných projektů jsme se hudebně velice sblížili a vzájemně se inspirujeme. Isabelle má vytříbený, citlivý způsob hry, jedinečný zvuk, ona sama je inspirativní osobností!“ chválí svou spoluhráčku Tamestit. Společně nás pozvou k poslechu intimně laděného programu z tvorby barokního mistra Monsieura de Sainte-Colomba, proslaveného filmem Všechna jitra světa, hudby Wolfganga Amadea Mozarta, Bohuslava Martinů a současného maďarského skladatele Györgyho Kurtága. Posluchači ve Dvořákově síni Rudolfina tak budou mít možnost poznat dva špičkové umělce svého oboru a současně zblízka slyšet hned dva nástroje z dílny legendárního italského houslaře Antonia Stradivariho.

„Hru Isabelle Faust (…) charakterizuje intimita. Zkoumání hloubky a krásy nesené na téměř nekonečném dechu je magické a podmaňuje posluchače. Ukazuje, jaké bohatství může být v prostotě,“ napsal o německé houslistce Maxmilian Maier pro Münchner Merkur. Posluchačům Pražského jara se do paměti vryla nezapomenutelným koncertem, na kterém v roce 2019 provedla komplet sonát a partit pro sólové housle Johanna Sebastiana Bacha. „Isabelle Faust dokázala vzbudit vzácný pocit absolutní jednoty s hudbou,“ uvedl v recenzi na tento koncert pro portál Klasika Plus Jiří Slabihoudek. Umělkyně, která spolupracuje s těmi nejlepšími světovými orchestry a dirigenty, je v probíhající sezóně rezidenční umělkyní vídeňského Musikvereinu. Hraje na Stradivárky postavené kolem roku 1704, které mají pro svou složitou historii název Sleeping Beauty, tedy Šípková Růženka. Housle koupila v 18. století německá šlechtická rodina, na jejímž sídle „spaly“ zapomenuty až do konce 19. století, aby pak dalších 80 let ležely uloženy v bankovním trezoru. Znovuobjeveny a zakoupeny pro Isabelle Faust byly v roce 1995. „Hrála jsem na ně půl hodiny a bylo to zcela mimořádné. Některé tóny na všech čtyřech strunách – mimořádné tóny – pro mě zněly naprosto nebesky. Ty tóny mě hluboce zasáhly, nic takového jsem do té doby neslyšela,“ prohlásila Faust.

Přečtěte si profil rezidenčního umělce festivalu Antoine Tamestita.

Isabelle Faust 2022
Photographie: Marco Borggreve