Rezidenční umělec Pražského jara Antoine Tamestit při svém závěrečném vystoupení spojí síly s německou houslistkou Isabelle Faust. „Mám velikou radost, že s Isabelle mohu pravidelně spolupracovat. Během mnoha společných projektů jsme se hudebně velice sblížili a vzájemně se inspirujeme. Isabelle má vytříbený, citlivý způsob hry, jedinečný zvuk, ona sama je inspirativní osobností!“ chválí svou spoluhráčku Tamestit. Společně nás pozvou k poslechu intimně laděného programu z tvorby barokního mistra Monsieura de Sainte-Colomba, proslaveného filmem Všechna jitra světa, hudby Wolfganga Amadea Mozarta, Bohuslava Martinů a současného maďarského skladatele Györgyho Kurtága. Posluchači ve Dvořákově síni Rudolfina tak budou mít možnost poznat dva špičkové umělce svého oboru a současně zblízka slyšet hned dva nástroje z dílny legendárního italského houslaře Antonia Stradivariho.
„Hru Isabelle Faust (…) charakterizuje intimita. Zkoumání hloubky a krásy nesené na téměř nekonečném dechu je magické a podmaňuje posluchače. Ukazuje, jaké bohatství může být v prostotě,“ napsal o německé houslistce Maxmilian Maier pro Münchner Merkur. Posluchačům Pražského jara se do paměti vryla nezapomenutelným koncertem, na kterém v roce 2019 provedla komplet sonát a partit pro sólové housle Johanna Sebastiana Bacha. „Isabelle Faust dokázala vzbudit vzácný pocit absolutní jednoty s hudbou,“ uvedl v recenzi na tento koncert pro portál Klasika Plus Jiří Slabihoudek. Umělkyně, která spolupracuje s těmi nejlepšími světovými orchestry a dirigenty, je v probíhající sezóně rezidenční umělkyní vídeňského Musikvereinu. Hraje na Stradivárky postavené kolem roku 1704, které mají pro svou složitou historii název Sleeping Beauty, tedy Šípková Růženka. Housle koupila v 18. století německá šlechtická rodina, na jejímž sídle „spaly“ zapomenuty až do konce 19. století, aby pak dalších 80 let ležely uloženy v bankovním trezoru. Znovuobjeveny a zakoupeny pro Isabelle Faust byly v roce 1995. „Hrála jsem na ně půl hodiny a bylo to zcela mimořádné. Některé tóny na všech čtyřech strunách – mimořádné tóny – pro mě zněly naprosto nebesky. Ty tóny mě hluboce zasáhly, nic takového jsem do té doby neslyšela,“ prohlásila Faust.
Přečtěte si profil rezidenčního umělce festivalu Antoine Tamestita.