Hudebníci tvořící soubor Z.E.N. Trio se setkali v roce 2015 jako členové programu BBC New Generation Artists, který britský veřejnoprávní rozhlas věnuje mladým umělcům. Od té doby spolu vystupují v Evropě, Americe i Asii a své nahrávky vydávají u prestižního labelu Deutsche Grammophon. Na Pražském jaru vystoupí s programem spojujícím tvorbu Johannese Brahmse a Antonína Dvořáka, jejichž hudbu vydali na svém debutovém CD.
Dvořáka s Brahmsem pojil přátelský vztah naplněný profesním respektem. Mladý Dvořák obdivoval staršího kolegu, ten jej na oplátku všemožně podporoval a doporučil jej svému nakladateli Simrockovi. O Dvořákově Triu f moll se někdy říká, že je z tvorby českého autora nejvíc „brahmsovské“. Vzniklo ve stejné době jako Symfonie č. 7 a vyniká zadumanou náladou, dramatickými momenty a promyšlenou stavbou. Brahms napsal své první klavírní trio v pouhých jednadvaceti letech. K dílu charakteristickému romantickým étosem a široce klenutými melodiemi se později vrátil, aby napravil „mladické nerozvážnosti“, kterých se v něm prý, jak sám poznamenal, dopustil. Název Z.E.N. Trio sice na první pohled odkazuje k buddhistickému učení. I když se členové souboru k této filozofii (tj. zřeknutí se sebe sama ve prospěch sounáležitosti) v hudbě hlásí, ve skutečnosti jde o zkratku tvořenou iniciálami jednotlivých umělců. Klavíristku Zhang Zuo (zkráceně si také nechává říkat Zee Zee) označil dirigent Paavo Järvi za „jednu z nejvýraznějších klavíristek, s jakými se kdy setkal“ a Los Angeles Times její hru chválili za „silné, vášnivé a přesvědčivé ztvárnění pravého umění“.
„Je na světě místo pro další skvělou mladou houslistku? Ano, pokud jí je Esther Yoo,“ napsal o druhé člence souboru The Telegraph. Esther Yoo jako sólistka spolupracovala s takovými dirigenty, jako jsou Gustavo Dudamel, Esa-Pekka Salonen či Vladimir Ashkenazy, a vystupovala mj. orchestry, jako například Los Angeles Philharmonic či BBC Symphony Orchestra.
Jerevanský rodák Narek Hakhnazaryan se ocitl ve středu pozornosti v roce 2011, když v pouhých dvaadvaceti letech zvítězil v Čajkovského soutěži. Od té doby vystupuje jako sólista s orchestry po celém světě včetně Londýnského symfonického orchestru, Los Angeles Philharmonic či Orchestre de Paris. „Vyzrálý fenomén,“ napsal o něm Washington Post. „Sledovat takový talent v jeho věku je vždy úžasné.“