Koncert se uskuteční s obecenstvem v sále.
Vstupenky si můžete zakoupit již nyní. Podmínky účasti naleznete zde.
Zakoupili jste vstupenky již dříve?
Byl Vám odeslán email s novou vstupenkou a instrukcemi. V případě dotazů kontaktujte zákaznickou linku na čísle 461 049 232.
Koncert bude zároveň přímým přenosem vysílán na festivalovém webu.
Ke stažení zde.
Panna Marie a její život se staly námětem nepřeberného množství hudebních děl. Od zpěvů gregoriánského chorálu přes duchovní písně středověku a rozsáhlé vícehlasé kompozice renesance a baroka až po současnost. Sborovou tvorbu s touto tematikou zkomponovanou v 19. až 21. století posluchačům představí Český filharmonický sbor Brno, patřící nejen v českém, ale i světovém kontextu mezi absolutní špičku v oboru. Jeho sbormistr Petr Fiala pak mezi jednu z nejdůležitějších osobností sborové scény.
V první polovině koncertu zazní duchovní moteta Antona Brucknera. Dle slov Petra Fialy tvoří tyto „drobné, polyfonní, romantické perly jakýsi protipól rozsáhlých Brucknerových symfonií“. Pro Český filharmonický sbor Brno jde navíc o zcela zásadní dílo, protože to byla právě nahrávka cyklu Brucknerových motet, za niž v roce 2007 obdržel výše zmíněnou cenu Echo Klassik. Úvod druhé poloviny koncertu tvoří Fialova vlastní kompozice Regina coeli laetare (Královno nebes, raduj se) pro soprán, smíšený sbor, violoncello a gong. Sám autor o ní uvádí: „Kompozice vznikla v roce 2016 na objednávku mezinárodního festivalu Evropské dny duchovní hudby a v červenci téhož roku byla poprvé provedena v barokním kostele v německém Hohenstadtu. Skladbu tvoří několik vzájemně kontrastních částí, které jsou propojovány sólovými výstupy violoncella, sólový soprán podtrhuje slavnostní ráz skladby.“
Dále zazní mariánské vyznání Totus Tuus polského skladatele Henryka Góreckého. Dílo z roku 1987 zkomponované k příležitosti návštěvy papeže Jana Pavla II. v rodném Polsku je působivou, jasně a čistě strukturovanou meditací, která se v jednotlivých opakováních neustále ztišuje až do ztracena. Závěr večera bude patřit slavné kantátě Otčenáš Leoše Janáčka, kterou Fiala označuje za nejzajímavější a nejoriginálnější zhudebnění této známé křesťanské modlitby.
Český filharmonický sbor Brno od svého založení v roce 1990 koncertoval na všech prestižních evropských festivalech, kde publikum vždy zaujal svou vysokou profesionalitou a jedinečným hudebním cítěním. Jak například napsala v červnu roku 2019 pro portál Opera Plus hudební kritička Anna Šerých: „Vysoká kvalita a účinnost interpretace, přednes jasně působivé krásy, byl dán dokonalým projevem sboru – Český filharmonický sbor Brno byl zkrátka úchvatný.“